GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

FOTOGRAFIA NA SZKLE Andrzeja Górskiego

2024-09-30 22:36:33(ost. akt: 2024-09-30 22:38:39)

Autor zdjęcia: ECK

Warto przeczytać

  • Diecezja świętuje pół tysiąclecia
  • Trzeba zburzyć ten mur
  • Ten absurd trzeba naprawić
Od wtorku, 1 października w Galerii Hol Ełckiego Centrum Kultury możemy oglądać wystawę Fotografii na szkle autorstwa Andrzeja Górskiego.

Andrzej Górski – absolwent PWSFiTv w Łodzi oraz Instytutu Twórczej
Fotografii w Opawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików.
Pracuje jako nauczyciel fotografii w Białostockim Centrum Edukacji oraz
Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku.

Od dwunastu lat zajmuje się XIX wiecznymi technikami fotograficznymi.
Posługując się techniką mokrego kolodionu zrealizował wiele projektów.
Zrealizowany w ramach stypendium MKiDZN projekt: 1863 został poświęcony
powstaniu styczniowemu. Fotografie były publikowane w magazynie National
Geographic Polska. Od 2013 roku posługując się stuletnim aparatem Autor
realizował projekt dokumentalny: jak podróżowano w XIX wieku. Wątek
morski był rejestrowany na największych polskich żaglowcach
szkoleniowych: Dar Młodzieży, Zawisza Czarny, Kapitan Borchardt. W 2019
podsumowaniem projektu była wystawa: Transport dóbr i obrazów w Galerii
Slendzńskich w Białymstoku. Wraz z Maciejem Rantem i Tomaszem Adamskim
jest współautorem projektu: Wyśniona historia kina na Podlasiu. Premiera
podsumowującej wystawy i towarzyszącemu jej albumu miała miejsce w 2022
roku podczas festiwalu Wschód Kultury, której organizatorem był
Białostocki Ośrodek Kultury.

Mokry proces kolodionowy – technika fotograficzna, która była uważana za
szczyt nowatorstwa w latach 50 tych XIX wieku. Wykonywano w niej zdjęcia
zarówno podczas wojny secesyjnej, powstania styczniowego, jak też w
tysiącach atelier portretowych do lat 90tych XIX wieku. Szklana płyta
była preparowana tuż przed każdą ekspozycją poprzez naniesienie
kolodionowej emulsji, by jeszcze jako mokra, zostać naświetloną i
wywołaną. W przypadku przezroczystego szkła – otrzymywano negatyw, z
którego wykonywano odbitki albuminowe. Przy zastosowaniu czarnej płyty –
uzyskiwano pozytywowy unikalny wizerunek.

ECK

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Ełk ECK wystawa
Paweł Tomkiewicz
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD