GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Marszałek Szymon Hołownia chce nam zwinąć tory?

2024-10-08 13:00:30(ost. akt: 2024-10-08 13:13:12)

Autor zdjęcia: PAP/Artur Reszko

Warto przeczytać

  • [WIDEO] Folklor jak z bajki! Tańce z całego świata w sercu...
  • Niebezpieczne dachowanie pod Wólką Orłowską. Kierowca w...
  • Odłączył blokadę alkoholową i ruszył w trasę – zatrzymany...
— Dziś mówimy "nie" dla tej całej ideologii szprych. Tak dla lotniska, ono ma sens, ono wypracuje te pieniądze, które ma wypracować i nam pomoże — powiedział w Zambrowie na Podlasiu marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Marszałek stwierdził, że o ile sam pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego jest dobry, to inaczej ma się ze szprychami czyli budową kolejowych połączeń z CPK. — To "szprychy" są problemem i dzisiaj widzimy to z całą mocą. Tam była ta gigantomania — powiedział Szymon Hołownia.

Trudno powiedzieć, czy marszałek miał też na myśli "mazurską szprychę", która ma połączyć Giżycko, Orzysz i Pisz przez Ostrołękę i Łomżę z Warszawą i dalej z CPK. Mam nadzieję, że nie. Że chodziło mu o inne części Polski, np. Dolny Śląsk, gdzie rzeczywiście tamtejsza "szprycha" budzi protesty. U nas nie budzi. Wręcz przeciwnie.

Niedawno przecież pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Pociągi mają po niej jeździć z prędkością 250 km na godzinę. dzięki temu z Giżycka do stolicy Polski będzie można dojechać pociągiem w mniej niż dwie godziny.

Wybrany wariant omija w największym stopniu nieruchomości zabudowane, a także obszary cenne przyrodniczo.

Ekolodzy „ukradli” nam na czas jakiś budowę dobrej drogi z Mrągowa do Ełku, która teraz ma powstać do 2037 roku. Mam nadzieję, że politycy nie pójdą ich śladem.

O tym jak ważna jest to dla nas inwestycja w warmińsko-mazurskim wiemy bardzo dobrze. Z CPK czy bez CPK i poza sporem politycznym: to połączenie musi być. Tak jak nowa szesnastka.

Czy nowa linia kolejowa łącząca Gizycko z Warszawą powinna powstać?
pokaż wyniki »

Igor Hrywna



Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Mazury CPK szymon Hołownia kolej
Igor Hrywna
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD