GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Elektryfikacji linii kolejowej na Mazurach skróci podroż

2022-05-05 12:44:58(ost. akt: 2022-05-05 12:55:17)
Dworzec kolejowy po dziesięcioletniej dzierżawie przez miasto ponownie przeszedł pod władanie PKP

Dworzec kolejowy po dziesięcioletniej dzierżawie przez miasto ponownie przeszedł pod władanie PKP

Autor zdjęcia: Sławomir Kędzierski

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują modernizację odcinka Giżycko – Korsze na linii Ełk – Korsze. Ogłoszono przetarg na wykonawcę robót wygodnej i szybkiej trasy kolejowej na Mazurach.

Warto przeczytać

  • Diecezja świętuje pół tysiąclecia
  • Trzeba zburzyć ten mur
  • Ten absurd trzeba naprawić
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy drugiego odcinka linii Ełk – Korsze. Rozpisano przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Realizację robót zaplanowano po 2023 roku.

- Przetarg ogłoszono na 50-kilometrowy odcinek Giżycko – Korsze. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h - informują PKP Polskie Linie Kolejowe. - Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Czas przejazdu planowany po pracach, to poniżej 2 godz. Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni elektryfikacja linii. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co również przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że oferta podróży może być bardziej atrakcyjna – będzie mogło jeździć więcej pociągów.

Planowana inwestycja zakłada, że podróżni zyskają dostępniejsze 4 stacje (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo). Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wzrost poziomu bezpieczeństwa zapewni przebudowa 38 przejazdów kolejowo-drogowych i 84 obiektów inżynieryjnych m.in. mostów i wiaduktów - informuje PKP PLK. - Przewidziano wiadukt drogowy w Sterławkach Wielkich. Sprawny ruch pociągów umożliwi lokalne centrum sterowania w Korszach.

W ramach pierwszego etapu inwestycji na odcinku Ełk – Giżycko rozpoczynają się pierwsze prace związane z elektryfikacją trasy. Wykonawca gromadzi materiały i przygotowuje teren pod przyszłe prace. Specjalny sprzęt będzie montował fundamenty pod słupy, na których finalnie rozwieszona będzie sieć trakcyjna. Demontowana jest stara infrastruktura na stacjach i przystankach. Roboty na odcinku Ełk – Giżycko zostały zaplanowane do I kw. 2024 roku.
źródło: PKP PLK

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Giżycko dworzec PKP elektryfikacja inwestycja PKP na odcinku Ełk – Giżycko
Renata Szczepanik
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD