GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Kolejne oszustwo na "pracownika banku". Olsztynianka straciła 40 tys. zł

2022-05-25 12:20:45(ost. akt: 2022-05-25 12:42:00)

Autor zdjęcia: Pixabay.com

Mieszkanka Olsztyna padła ofiarą oszusta, który podał się za pracownika banku. Kobieta straciła aż 40 tys. złotych!

Warto przeczytać

  • W naszym domu zawsze jest gwarno i wesoło
  • Ruszają powszechne szkolenia wojskowe
  • Prawdziwa bohaterka naszych czasów
Policja przypomina, aby nie tracić czujności w kontaktach z obcymi – zwłaszcza telefonicznych. Oszuści, posługując się metodami, które na potrzeby przestępstwa nieustannie ewaluują a ich celem niezmiennie jest pozyskanie naszych pieniędzy. O tym, że można paść ofiarą oszusta nawet podczas rozmowy telefonicznej przekonała się mieszkanka Olsztyna, która za kilkuminutowe połączenie zapłaciła pieniądze w kwocie blisko 40 tysięcy złotych.

We wtorek (24 maja) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt. Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Kobieta postępowała według podanych instrukcji, co umożliwiło oszustowi zaciągnięcie pożyczki w na 40 tys. złotych i wypłatę pieniędzy z konta pokrzywdzonej.

Policja o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Źródło: KWP w Olsztynie

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
ozustwo internetowe oszustwo na pracownika banku oszustwo olsztyn olsztynianka straciła 40 tysięcy
Lidia Wieczorek
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. xxxx #3100218 25 maj 2022 23:51

    Też zostałam oszukana,ale uwaga to był dentysta. tak omanił emerytkę że mając trzy zęby wyszłam bez..... I to nie było na NFZ. .Zapłaciłam i zemdlałam , na przystanku. to było rok temu ale czuję się tak jak osoby oszukane. Bo my ufamy i alarmujcie cały czas .... wnuczek,dentysta , a kto jeszcze. A może doktorek się odezwie,bo na razie cisza.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dorota #3100195 25 maj 2022 20:22

    Skąd ona miała taką kasę?! Kobieta z takim rozumem nie sądzę żeby zapracowała na to sama. Zapewne jakas alimenciara..... Darmo przyszło darmo poszło.

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Akuku #3100177 25 maj 2022 19:15

      Kilka lat temu dostałem maila ze swojego banku z informacją o koniecznej "aktualizacji moich danych osobowych". Mail oczywiście z załącznikiem ułatwiającym aktualizację. Był łudząco podobny do oryginalnych bankowych ale był nadany z hotelu na południowym wybrzeżu INDII !!! Zgłosiłem to do kierownictwa oddziału banku w mojej miejscowości i przekazałem kopię tego maila z załącznikiem. Bez żadnego większego zainteresowania ze strony banku. Po kilku tygodniach zatelefonowała do mnie "przedstawicielka" tego banku z oficjalnego numeru banku z Lublina. Kobieta namawiała mnie do zainstalowania ich specjalnej aplikacji w celu zabezpieczenia konta i łatwiejszego "inwestowania". Oczywiście nie ze mną takie numery Bruner. Oficjalny numer telefoniczny banku z Lublina służy do obsługi klientów zagranicznych i od dawna jest wykorzystywany przez oszustów ale ciągle figuruje w bankowym wykazie telefonów. A na koniec informacja najważniejsza - ten bank jest sponsorem tej "gazety" - widzicie go w nagłówku tej strony przy "olsztyńskiej".

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. grand #3100159 25 maj 2022 14:34

      Przykre. Ale nie szkoda mi tej damy. Od dłuższego czasu w mediach trąbią o oszustach bankowych i jak groch o ścianę. Banki także ostrzegają na swoich witrynach. Skąd ta lejdi się urwała z Marsa przyleciała?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

    GazetaOlsztyńska.pl
    • Koronawirus
    • Wiadomości
    • Sport
    • Olsztyn
    • Plebiscyty
    • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Motoryzacja
    • Drobne
    • Praca
    • Patronaty
    • Reklama
    • Pracuj u nas
    • Kontakt

    Bądź na bieżąco!

    Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

    • Polityka Prywatności
    • Regulaminy
    • Kontakt
    2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

    Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
    Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

    Unia Europejska

    VISA MASTER CARD