GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Młoda kobieta z Olsztyna padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Straciła 55 tysięcy złotych

2022-07-28 08:31:05(ost. akt: 2022-07-27 15:18:01)

Autor zdjęcia: KMP w Olsztynie

Wbrew powszechnej opinii oszustwa telefonicznie nie dotyczą jedynie seniorów. Przekonała się o tym 22-latka z Olsztyna, która uwierzyła w legendę o zagrożonych na swoim koncie środkach finansowych. Dała się przekonać do zainstalowania aplikacji i straciła 55 tys. zł.

Warto przeczytać

  • W naszym domu zawsze jest gwarno i wesoło
  • Potrafił podkuć konia, naprawić maszynę i naostrzyć nożyk
  • Co stało się z klonem objawień z Gietrzwałdu?
We wtorek (26 lipca) do policjantów z Olsztyna zgłosiła się 22-letnia kobieta, która poinformowała, że prawdopodobnie w wyniku oszustwa straciła swoje oszczędności w kwocie około 55 tys. zł.

Kobieta przekazała policjantom, że nieznany mężczyzna skontaktował się z nią telefonicznie i przekazał jej informację, o próbie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na jej koncie, po czym się rozłączył. Po chwili telefon ponownie zadzwonił. 22-latka w słuchawce usłyszała kolejny głos z podejrzanym akcentem – tym razem miał być to pracownik banku, w którym kobieta miała swoje konto.

Działając krok po kroku, telefonujący mężczyzna namówił 22-latkę, jak oświadczył – dla jej dobra – na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do jej pulpitu. Od tej chwili, oszuści śledzili każdy ruch nieświadomej zagrożenia 22-latki.

Kolejny telefon i kolejna spełniona prośba – kobieta za namową oszusta przelała pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku bankowego. Po stracie wszystkich oszczędności 22-latka zorientowała się, że padła ofiara oszusta.

Należy pamiętać, żeby nie instalować nieznanych programów czy aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych, z których logujemy się do bankowości elektronicznej – żaden pracownik banku nie może wywierać nacisków w celu zainstalowania wcześniej niezweryfikowanych aplikacji.

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
z Olsztyna oszustwo policja oszczędności
Anna Głazek
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Dorota #3103842 28 lip 2022 08:54

    A ja się pytam: skąd taka małolata ma taką kasę na koncie?!

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD