GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Myślał, że rozmawia z bankiem. Stracił 120 000 zł!

2022-09-22 12:27:05(ost. akt: 2022-09-22 12:31:23)

Autor zdjęcia: Pixabay

Tylko jednego dnia na terenie powiatu gołdapskiego doszło do dwóch oszustw komputerowych.

Warto przeczytać

  • Diecezja świętuje pół tysiąclecia
  • Trzeba zburzyć ten mur
  • Ten absurd trzeba naprawić
We wtorek, 20 września, w godzinach popołudniowych gołdapianin odebrał telefon i był przekonany, że rozmawia z „pracownikiem banku”, bowiem na jego telefonie wyświetlił się oficjalny numer bankowy.

— Rozmówca polecił mężczyźnie zainstalowanie aplikacji o nazwie AnyDesk, która umożliwiła przestępcy przejęcie kontroli nad komputerem i kontem bankowym ofiary. Fałszywy konsultant bankowy dokonywał przelewów z konta nieświadomego gołdapianina, a ten według jego polecenia kilkukrotnie podawał mu kod-zdrapki z karty banku — wyjaśnia sierż. sztab. Marta Domańska z gołdapskiej policji.

Po zakończonej rozmowie z oszukanym mężczyzną skontaktował się prawdziwy pracownik banku, który uświadomił go, że padł on ofiarą oszustwa, a z jego konta zostały wypłacone pieniądze na różne konta o łącznej wartości blisko 120 tysięcy złotych.

Tego samego dnia do gołdapskiej komendy zgłosiła się mieszkanka Gołdapi, której syn padł ofiarą oszustwa na jednym ze znanych portali sprzedażowych.

— Chłopak zamierzał sprzedać część wyposażenia samochodowego. W krótkim czasie po wystawieniu ogłoszenia sprzedażowego „pseudo-kupiec” napisał do niego wiadomość na komunikatorze. Młodzieniec bez zastanowienia kliknął w link, który miał potwierdzać odbiór zapłaty za wystawioną rzecz. W rzeczywistości był przekierowaniem do strony, gdzie wymagane było wpisanie danych do bankowości elektronicznej. Pokrzywdzony podał niezbędne dane, wtedy okazało się, że z konta bankowego zostały wykonane trzy transakcje na łączną kwotę blisko 2 500 złotych — relacjonuje sierż. sztab. Marta Domańska.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności!

Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodu autoryzującego SMS, jak i nie polecają zainstalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Gołdap policja oszust
Paweł Tomkiewicz
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD