GazetaOlsztynska.pl
GazetaOlsztynska.pl
    • Główna
    • Kościół
    • Warmia i Mazury
    • Duchowość
    • Przed niedzielą
    • Czytania na dziś
    • Sakramenty
    • Ona i on
GazetaOlsztynska.pl
  • Główna
  • Kościół
  • Warmia i Mazury
  • Duchowość
  • Przed niedzielą
  • Czytania na dziś
  • Sakramenty
  • Ona i on
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury uzyskał specjalistyczny certyfikat. Co to zmieni?

2023-06-19 10:08:17(ost. akt: 2023-06-19 11:20:27)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury z certyfikatem ILS CAT II. Lotnisko Olsztyn-Mazury uzyskało w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lotniczych w warunkach ograniczonej widzialności (ang. Low Visibility Operations).

Warto przeczytać

  • W naszym domu zawsze jest gwarno i wesoło
  • Olsztyn dołącza do kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”...
  • Chcą chronić Wzgórza Pierkunowskie przed zabudową
Dotychczas, infrastruktura i procedury lotniska umożliwiały wykonywanie operacji
precyzyjnego podejścia i lądowania według wskazań przyrządów w kategorii I (CAT I), tj. przy widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR – Runway Visual Range) nie mniejszej niż 550 metrów, a także przy wysokości decyzji (DH – Decision Height) nie mniejszej niż 200 stóp (około 60 metrów).

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: To był rekordowy maj dla lotniska Olsztyn-Mazury

Lotnisko Olsztyn-Mazury odbija się po pandemii. W maju odnotowano znaczny wzrost liczby pasażerów

Wysokość decyzji jest związana bezpośrednio z wysokością podstawy, a także stopniem pokrycia nieba przez chmury. Do tej pory operacje startu mogły odbywać się przy wartości RVR nie niższej niż 550 metrów. Rozbudowa oświetlenia nawigacyjnego drogi startowej i dróg kołowania, podniesienie kategorii systemu ILS do CAT II, a także wdrożenie procedur ograniczonej widzialności (LVP – Low
Visibility Procedures), pozwoliły na zwiększenie bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych przy niemalże dwukrotnie niższych minimach. Operacje precyzyjnego podejścia i lądowania według wskazań przyrządów będą mogły odbywać się przy zasięgu widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszym niż 300 metrów, a także przy wysokości decyzji nie mniejszej niż 100 stóp (około 30
metrów).


PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Z Szyman polecimy do Turcji. Lotnisko Olsztyn-Mazury uruchomi połączenia do Antalyi dzięki polskiemu touroperatorowi

W przypadku operacji startu, minimalną wartością RVR umożliwiającą bezpieczny start będzie 150 metrów. Możliwość bezpiecznego wykonywania operacji w trudniejszych warunkach meteorologicznych znacznie ograniczy sytuacje, kiedy pasażer nie będzie mógł wykonać zaplanowanego lotu, znacznie rzadziej będzie pojawiała się konieczność przekierowywania samolotu na inne lotniska.

— Kończymy bardzo ważną inwestycję na naszym lotnisku — mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. — Od tej chwili uzyskujemy możliwość korzystania z najnowocześniejszych narzędzi, które jeszcze bardziej wzmacniają bezpieczeństwo naszych pasażerów. Modernizacja radiowego systemu nawigacyjnego ILS w Szymanach to kolejny przykład na
odpowiednie wykorzystywanie unijnych środków. Projekt był bowiem realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2014-2020.

Fot. Redakcja

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Z lotniska w Szymanach skorzystało w kwietniu ponad 11,6 tys. pasażerów

Z lotniska w Szymanach skorzystało w kwietniu ponad 11,6 tys. pasażerów

Wartość projektu pn. „Dostosowanie infrastruktury lotniska Olsztyn-Mazury do II kategorii systemu ILS” przekracza 20 mln zł, a kwota dotacji unijnej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to około 10 mln zł. Prace związane z dostosowaniem lotniska do kategorii II były wykonywane przy czynnym operacyjnie lotnisku, co pozawalało na nieprzerwana obsługę ruchu lotniczego.

— Otrzymanie certyfikatu ILS CAT II to krok milowy w rozwoju Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, dzięki któremu dołączamy do rodziny polskich lotnisk, posiadających najnowszą infrastrukturę lotniczą. Inwestycja ta wpłynie na podniesienie bezpieczeństwa operacji lotniczych, tym samym zwiększając dostępność komunikacyjną portu oraz jego przepustowość w warunkach ograniczonej widzialności, co finalnie umocni naszą pozycję na mapie nie tylko polskich, ale również europejskich lotnisk. Jest to sukces portu i jego pracowników, zwieńczający wiele miesięcy ciężkiej pracy — mówi Wiktor Wójcik, prezes zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o., operatora Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.

Fot. W-MOSG


Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
Port lotniczy Olsztyn-Mazury Olsztyn certyfikat ILS CAT II
red.
więcej od tego autora

PODZIEL SIĘ

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD