[SONDA] Nocny tramwaj na Dzień Dobry
2023-11-18 07:45:00(ost. akt: 2023-12-21 22:28:24)
Większość mieszkańców Olsztyna nie może się już doczekać końca budowy nowej linii tramwajowej. jedni, bo chcą się przejechać tramwajem estakadą (podobno najdłuższa w Polsce: 271 metrów, a licząc wraz z murami najazdowymi - o 100 więcej). Inni chcą trochę mocniej przycisnąć gaz. Ale ważniejsze od tego jest, gdzie i czy budować kolejną linię...
Znajomy powiedział mi ostatnio, że choć na początku był przeciwnikiem budowy tramwajów, to teraz widzi tego plusy. Ale przede wszystkim boi się tego, że w Olsztynie nie powstaną kolejne linie, które obejmą...
No właśnie co obejmą. Bo o ile konieczność rozbudowy linii jest raczej oczywista, to już nie jest nią gdzie je budować. To pytanie dotyczy zresztą nie tylko miasta, ale i potencjalnych połączeń z podolsztyńskimi gminami.
W przypadku miasta na pewno warte rozważenia jest przedłużenie linii na Zatorze i potem może w kierunku Dywit czy choćby osiedla Sterowców. Inni zwracają uwagę na na plany budowy Nowobałtyckiej. W takiej sytuacji można byłoby puścić tramwaj starą Bałtycką. Do rozważenia jest też przedłużenie linii w kierunku Bartążka. Możliwości jest wiele, ale czy jest na to chęć mieszkańców Olsztyna?
Igor Hrywna
Nigdzie, wystarczy to co jest
21.74%
|
Zatorze-Dywity
39.81%
|
Do Gutkowa
13.15%
|
Jaroty-Bartążek
14.75%
|
Do Kortowa i dalej do Stawigudy
10.55%
|
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
krzroy #3112094 19 lis 2023 09:02
Dajcie ludziom odetchnąć po dotychczasowych utrudnieniach budowy linii tramwajowych. Ponadto pamiętajmy, że mamy do spłacenia długi za dotychczasowe budowy tramwajowe. Stan finansów Olsztyna jest katastrofalny, dosłownie na nic nie ma pieniędzy. Wiele ważnych potrzeb miasta i mieszkańców nie jest realizowanych - bo nie ma kasy. Władze miasta próbują się ratować wyprzedając wszystko co ma jakąkolwiek wartość, czasem ze szkodą dla mieszkańców (np. zburzenie basenu na Głowackiego). To co się dzieje w mieście to jakieś szaleństwo. Nie ma się co dziwić, że każdego roku liczba mieszkańców maleje, ludzie szukają spokoju w sąsiednich gminach.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
Jirko #3112089 18 lis 2023 16:03
Mieszkańcy nie mogą się doczekać końca inwestycji nie po to, żeby się przejechać. Wszyscy mamy dość tego bałaganu, rozkopanych ulic i wiecznej budowy paraliżującej ruch w mieście. Mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy rozbudowywać linie tramwajowe, szczególnie w kierunku północnym. Już teraz wjazd rano do Olsztyna od Dywit, Słup jest zakorkowany do granic. A wyobrażacie sobie co by się działo jak wykopki pójdą w tym kierunku?! Totalny paraliż.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz
antyPIS #3112084 18 lis 2023 10:39
A ja bym wyciął plany tramwaju na Wilczyńskiego tylko połączył linią krasickiego prosto do Kanta i przedłużył też linię na Kortowo. Ponadto linie na Sikorskiego i Krasickiego powinny być od razu budowane razem z buspasem.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
Ja. #3112082 18 lis 2023 09:31
Myślę że można pomyśleć na odtworzeniem przedwojennych linii tramwajowych, czyli : Dworzec GŁ - Bałtycka (stacja Orlen) przedłużona do Gutkowa, i druga "stara" Ratusz - WDK ew przedłużona do Os Sterowców.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz